a TRiBuTE To UCD MeDiCaL STuDeNTS CLaSS oF 2007

>> Monday, June 11, 2007

Pergh.. Dah 2 minggu lebih aku tak update blog aku ni.. Dah bersawang, bersarang labah2 habis dah.. Sorry laa. I've been busy all this while.. 2 minggu rotation psychiatry kat Limerick.. Lepas tu, sibuk dgn budak2 UCD yg baru saje graduate hari khamis lepas..

Actually, aku patut balik ke Dublin dari Limerick on last Friday. Tapi, disebabkan bebudak UCD (University College Dublin) Medical Students Class of 2007 punye graduation jatuh on hari Khamis, so aku terpaksa balik ke Dublin pada hari Rabu petang. Aku terpaksa menipu consultant aku kat Hospital Limerick tu. I told him that I had to attend an oral exam on Thursday. Aku terpaksa menipu sbb consultant aku tu agak strict & aku rase die takkan bagi peluang aku balik awal kalau aku bagi alasan nak pergi graduation senior aku. Hmmm. Rase bersalah sbb menipu tu ade jugak, tapi nak buat mcm mana. I had no choice. Graduation bebudak UCD Class of 2007 tu lebih penting bagi aku.

Sbb aku kate graduation dieorg lebih penting bagi aku adalah kerana dieorg semue tu sebaya umur dgn aku (1982 babies). Aku graduate next year (lewat setahun) sbb aku buat foundation year (premed) dahulu sewaktu kiteorg mule2 sampai Dublin dulu, sedangkan dieorg ni terus masuk 1st med. Kirenye, aku rugi setahun laa. Hmm. Nak buat mcm mana. Result IB aku sewaktu blajar kat Kolej MARA Banting tu tak hebat mane. Rezeki masing2 kan. So, sbb tu la graduation dieorg ni sgt penting bagi aku. Hati aku betul2 gembira sbb dpt tgk dieorg semua masing2 berjaya memperoleh segulung ijazah yg membawa gelaran 'doktor'. InsyaAllah kalau takde aral melintang, next year will be my turn pulak. Doa2kan la aku ye. Hihihi.

Aku & Rizal diberi tiket oleh Jem utk masuk ke dalam dewan graduation. Thanx Jem!!! Upacara penyampaian ijazah tu berlangsung lebih kurang sejam lebih. Ramai juga parents yg datang menyaksikan anak2 dieorg menaiki pentas menerima ijazah2 tu. Bangga betul dieorg. Lepas habis je upacara tu, tiba la masa utk bergambar. Kiteorg spent hampir 2-3 jam utk bergambar dgn doktor2 baru. Tahniah aku ucapkan kpd Ina, Aini, Niesa, Son, Jem, Azreen, Shaz, Nazeera, Ika, Valerie, Dyian, Kojek, Azni, Dilah, Shira, Azhar, Reza, Shafiq, Hani & Arnee yg akhirnya berjaya memperoleh gelaran 'doktor' setelah 5 tahun berhempas pulas dalam medical school. Begitu juga aku ucapkan kpd semue member2 aku yg blajar di Trinity College Dublin, Royal College Of Surgeons Ireland, National University Of Ireland Galway, University College Cork & juga yg belajar di UK.


Bersama Jem & Carl Lusby Sewaktu Graduation Day



Bersama Jem Sewaktu Graduation Day



Di Dalam Dewan Graduation



Di Dalam Dewan Graduation



Jem Menerima Ijazah Kedoktoran



Bersama Jem & Ijazahnya



Bersama Dyian, Shaz, Hani & Jem Sewaktu Graduation Day



Bersama Jem & Niesa Sewaktu Graduation Day



Bersama Jem Sewaktu Graduation Day



Graduation Day



Graduation Day



Bersama Nazeera, Hani, Azreen, Dyian & Jem Sewaktu Graduation Day



Bersama Jem & Arnee Sewaktu Graduation Day



Bersama Shafiq & Jem Sewaktu Graduation Day



Bersama Reza Sewaktu Graduation Day



Graduan-Graduan UCD Medical Students Class Of 2007



Graduation Day



Graduation Day

Lepas graduation, ramai bebudak UCD balik ke Msia for good. Cuma beberapa org sahaja yg dpt kerja di Ireland. Ptg tadi, aku & member2 aku yg lain pergi ke Dublin Airport utk menghantar Jem & Reza balik ke Msia for good. Sedih rasenye. Tapi, memandangkan aku pun akan balik ke Msia utk cuti summer 11 hari lagi, so aku takde la rasa sedih sgt sbb aku dpt jugak berjumpe dgn dieorg berdua kat Msia tak lama lagi. Hihihi. Cuma yg sedihnye, aku takkan dpt bersama2 dieorg lagi kat bumi Dublin ni. It won't be the same here without them. Hmmm. Jem & Reza adalah 2 org sahabat aku yg sangat rapat dgn aku. Dieorg la travel companions aku yg paling setia. Lepas ni, aku dah tak boleh dah nak travel bersama2 dgn dieorg berdua. Sedih jugak laa. Hmmmm. Ape2 pun, aku ucapkan selamat berjaya kpd dieorg berdua. InsyaAllah kite akan berjumpe di Msia nanti.


Bersama Jem & Reza Di Dublin Airport



Bersama Jem & Reza Di Dublin Airport



Bersama Jem Di Dublin Airport



Bersama Reza Di Dublin Airport

Last but not least, aku skali lagi ingin mengucapkan tahniah kpd2 doktor2 baru hasil keluaran Ireland. Semoga korang semua dpt memberi khidmat yg terbaik di tanah air nanti. Jgn lupekan kiteorg yg masih lagi terkontang-kanting di bumi Ireland ni. Doakan kejayaan kiteorg bersama. InsyaAllah kiteorg akan mengikuti jejak langkah korang semua tak lama lagi...

1 buah komen:

Anonymous Monday, March 4, 2013 at 9:20:00 AM GMT+8  

buy valium online effects of 10mg valium - valium 77

HAKCIPTA TERPELIHARA © 2004-2011: Aku Sebutir Pasir

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP