MaNuSia HaNYa MeRaNCaNG...

>> Monday, June 25, 2007

Mmg betul kata org, manusia hanya merancang, tapi Allah swt yg Maha Menentukan Segala-galanya...

Pagi tadi aku & parents aku gi MAS punye office kat Penang. Kononnye nak tukar tarikh tiket balik ke Dublin, sbb masa aku beli dulu, aku letak tarikh balik Dublin on 11 September. Sbb aku letak tarikh 11 September adalah kerana harga tiket balik on that day adalah yg paling murah (765 Euro). Tarikh lain agak mahal. Akan tetapi, kelas aku akan start on 3 September. So, aku kena balik Dublin semula by end of August.

Kat MAS punye office tadi, aku pun cakap la kat akak yg jaga kaunter tu yg aku nak tukar tarikh balik ke 28 August. Die check2 rupe2nye seat bulan 8 ke London semua dah penuh utk tiket special price mcm tiket aku. The latest one is 30 July. Tu pun 5 seats je yg tinggal. Aku panik giler. Then, aku pun bincang2 dgn parents aku. Dieorg ingat nak upgrade ticket aku ke Business Class, tapi kena bayar mahal gile. Last2, terpaksa jugak la aku tukar tarikh balik ke 30 July. I had no choice. Aku mmg kena balik b4 start kelas sbb aku akan buat rotation Obstretrics & Gynaecology yg tidak membenarkan aku ponteng walaupun sehari. Huhuhuhu. Seriously, aku rase macam nak nangis pun ade tadi. Nasib baik la parents aku tenangkan aku. Setiap apa yg berlaku tu ada rahmatnya. Allah swt je yg Maha Mengetahui..

So, terpaksa la aku balik ke Dublin on 30 July nanti. Dan aku terpaksa juga cancel trip aku ke Sabah. Burn RM200 tiket Air Asia yg aku dah book. Hmmm. Nak buat mcm mana. Benda dah jadi. Sebelum ni takde ape2 masalah pun sewaktu aku nak tukar tarikh balik ke Dublin. 2 kali aku buat mcm tu (tahun 2003 & 2005). Tibe2 tahun ni pulak timbul masalah. Geram betul. Dah la kena bayar 50 Euro utk tukar tarikh. Sebelum ni aku tukar tak kena bayar ape2 pun. Well, inilah namanya nasib. Ape2 pun, aku redha je dgn kehendak Allah swt. Aku yakin, mesti ada rahmat yg terselindung. Wallahu 'alam...

1 buah komen:

Unknown Friday, October 2, 2009 at 9:40:00 PM GMT+8  

nak ask sket..kalau nk tukar tarikh fligh mas kne denda brape ek duit malaysia??..thanx

HAKCIPTA TERPELIHARA © 2004-2011: Aku Sebutir Pasir

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP