LaGu BeRaNGaN...

>> Saturday, April 19, 2008

Hmmm.. Aku yakin most of students yg study kat oversea, especially yg study kat Europe, tahu akan kewujudan lagu 'Kembalilah' nyanyian Amy Mastura yg menjadi lagu tema drama bersiri 'Cinta Korporat'. Lagu ni adalah one of my favourite Malay songs even until now. It was my 'lagu berangan utk study kat oversea' sewaktu sekolah menengah dulu (Form 2 rasenye). Aku yakin, lagu ni adalah lagu berangan orang lain jugak. Hahahah.

Aku pun taktau kenape tibe2 aku teringat lagu ni. Maybe sbb aku rindukan zaman first year kat oversea kot. Zaman jakun2 dulu. Heheh. Ape2 pun, aku sgt2 bersyukur sbb cita2 aku utk belajar di oversea dah pun tercapai. Harap2nye lepas ni aku akan dpt pulang ke Msia dgn segulung ijazah yg dpt membanggakan keluarga aku & rakyat Msia. :)

OK laa.. Kat bawah ni aku selitkan video muzik lagu 'Kembalilah' by Amy Mastura tu. Selamat berangan & selamat mengimbau kenangan2 lama.. :)

10 buah komen:

Anonymous Tuesday, April 22, 2008 at 11:13:00 AM GMT+8  

ni dah jadi cam aku sebutir salji dah ni jhaz.. mentang2 cuaca tak menentu sekarang kan.. hehe...

betol la.. lagu ni mmg kasi motivation nk study oversea.. dah synonym kot lagu ni dgn blaja oversea.. haha.. dgn trafalgar sq nyer.. haih...

jhaz.. all da best exam!!

Anonymous Wednesday, April 23, 2008 at 12:26:00 AM GMT+8  

hehehe.. tu la pasal.. ingat nak tukar nama ke 'aku sebutir salji'.. tapi karang org konpius pulak.. soo, terpaksa la kekalkan brand lama.. heheh..

hahah.. lagu ni mmg motivation utama ramai org utk study kat oversea.. nostalgic gile..

thanx for the wish!!

silversarina Saturday, April 26, 2008 at 9:05:00 PM GMT+8  

salam,

busy exam sempat tukar rumah .. cantik !!

makcik dulu teringin nak belajar di US , so lagu kampung " Blueridge mountain, shenandoah river " yang makcik suka , tapi masa belajar dapat DC , bandaraya, tak dapat lihat blueridge mountain, pergi balik ikut pakcik meeting kat sana 2001 ,baru dapat lihat dan berada betul-betul di blueridge mountain dan shenandoah river....sungguh menawan.. memang my dream came true .

Anonymous Sunday, April 27, 2008 at 1:36:00 AM GMT+8  

hi there! just stumbled upon your blog and yes! this lagu also one of my feveret song dgn lagu cinta antara benua.. hehe masa tu teringin giler nak blajar kat oversea.. esp. kat Newcastle,UK sebab citer Cinta Antara Benua berlakon kat Newcastle University.. and now I'm here at Newcastle! hihihih..

Faizah Friday, May 9, 2008 at 11:25:00 PM GMT+8  

Salam Jaz..
apa khabar?akak pun suka lagu ni..berangan sat!
Dulu akak pun pernah barangan2 nak duk overseas..ternyata angan2 itu jadi realiti tapi angan2 akak nak duk Us tapi realiti jadi kat europe..heheh..nak suasana rumah mcm dlm criter desperate housewives tu..bestnyer..apapun alhamdulillah..

Anonymous Sunday, July 20, 2008 at 9:35:00 PM GMT+8  

salam

akak pun suka lagu ni masa zaman2 mmg tgh belajar kt London dulu!!

Ingatkan umur2 muda macam awak lagu ni dh tak relevant.. heheh :)

Zareda Norman Tuesday, July 22, 2008 at 6:28:00 PM GMT+8  

salam ziarah dari KL
terima kasih kerana menyinggah

Cantik cantik gambar tu dan memberi seribu ayat dan cerita

FaRuHa Thursday, July 24, 2008 at 1:15:00 PM GMT+8  

Salam kunjung balas dari saya,

Subhanallah...cantik-cantik betul gambar-gambar tu. Jauh berjalan luas pandangan. Teruskan menimba ilmu dik.

missSingle Monday, September 1, 2008 at 6:43:00 AM GMT+8  

salam jhaz...come across ur blog n this entry post. Gosh! this is my fav song too...selain kenangan berangan2 nak study abroad, lagu kenangan ngan my ex-bf..up untill now..lagu ni still my fav...

and btw..i just love ur blog, would like to add u in my list..

Shon Wednesday, November 23, 2011 at 6:40:00 PM GMT+8  

It can't work as a matter of fact, that's exactly what I consider.
looking for people | teacher gift ideas | love game

HAKCIPTA TERPELIHARA © 2004-2011: Aku Sebutir Pasir

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP