39 DaYS in MaLaYSia (PaRT II)

>> Monday, August 13, 2007

Setelah 2 hari 2 malam lepak2 di rumah Jem, aku pun terus balik semula ke rumah aku di Parit Buntar. Mujurlah ade bus direct from Batu Pahat ke Pt Buntar. Tak perlu la aku nak transit kat Puduraya yg penuh dgn manusia2 yg menakutkan. Hihihi. Lepas beberapa lama lepak kat rumah, aku turun KL skali lagi pada tarikh 21 June. Tujuan utama aku turun KL pada kali ni adalah utk ke kenduri kahwen kawan aku iaitu GG & Hazleen yg berlangsung kat rumah pengantin perempuan kat Muar pd tarikh 22 June. Pada mulanya, aku bercadang utk bermlm kat rumah Jem di Batu Pahat yg terletak tak berapa jauh dari Muar. Tapi si Jem ni pulak kena teman mak die ke Indonesia. Jumpe sedare mare kot. Hihihi.

Aku pada mulanya nak cancel la plan aku utk ke kenduri si GG & Hazleen ni memandangkan aku takde tempat utk bermalam. Tapi dieorg berdua mcm desak suruh aku dtg jugak. Kebetulan, beberapa hari sebelumnya, salah seorg pengunjung blog aku yg setia yg bernama Yohanis jemput aku makan tgh hari kat rumah die pd tarikh 21 June. Die ajak seorg lagi pengunjung blog aku yg bernama Anuar aka Kahuna. Since si Yohanis ni dah jemput aku ke rumah die pd tarikh 21 June, aku pun tanpa segan silu tanye la kat die sama ada aku boleh bermlm kat rumah die ke tak utk satu mlm. Pg esoknya baru la aku bertolak ke Muar dgn menaiki bus. Die tanpa rasa reluctant, menjemput aku bermlm kat rumah die. Haaa.. Selesai satu masalah.

So, sesampainye aku kat Puduraya KL on 21 June, aku pun terus menaiki LRT ke stesen Bandar Tasik Selatan spt yg diminta oleh Yohanis. Sesampainya aku kat stesen LRT tu, si Anuar pulak yg jemput aku. Die kate si Yohanis ni tgh sibuk bekerja. Mlm karang baru boleh jumpe. Dan Anuar mintak aku bermlm kat rumah die. Rupe2nye, Yohanis tu adalah seorg pompuan. Wahahahahah. Mati2 aku ingat die seorg lelaki. Patut la die suruh aku bermlm kat rumah Anuar. Hihihi. Kat rumah Anuar, aku pun berkenalan la dgn family die termasuklah MAK die yg tersgt2 baik. Hihihi. Pada waktu mlmnye, aku pun keluar makan malam bersama2 dgn family Anuar, termasuklah Yohanis. Yohanis ni mmg cun org die. Hihihihi..


Bersama Anuar & his family



Bersama Anuar aka Kahuna

Keesokan pgnye, Anuar & family die hantar aku ke puduraya. Lebih kurang pukul 10.00 pg, aku pun terus menaiki bus ke Muar. Sesampainye aku kat stesen bas Muar lebih kurang pukul 1.00 tgh, aku pun terus call Arnee, kawan aku yg baru saja graduate dari UCD bln June lepas. Tgh menganggur lagi tu. Hihihi. Die & ayah die dtg jemput aku kat stesen bas. Kemudian, baru la ayah die drive kiteorg ke rumah pengantin perempuan. Kat rumah pengantin tu, aku sempat berjumpe dgn beberapa org kawan aku yg sama2 belajar kat Kolej MARA Banting & juga Ireland. Ramai jugak yg datang. Meriah.

Selepas berjumpe & mengucapkan tahniah kpd pengantin lelaki, iaitu GG yg merupakan kawan aku yg sama2 belajar di MRSM Taiping dulu & pengantin perempuan, iaitu Hazleen yg merupakan salah seorg kawan perempuan aku di Dublin yg kini sedang belajar di Trinity College Dublin, aku & Arnee pun dibawa oleh ayah dia ke rumahnye. Perghhh. Naik segan pulak aku sorang2 kat rumah die. Hihihi. Lepas solat & menjamah sikit makanan, Arnee & ayah die pun hantar aku ke stesen bas. Aku akan ke KL dgn menaiki bas. Setibanya di Puduraya KL, aku naik bas ke Pt Buntar pulak. Pagi esoknya baru la aku sampai kat rumah. Penat gile.

Bersambung... (Nantikan kisah pengembaraan aku & abah aku di Bangkok, Thailand dalam entri yg berikutnya)

p/s: Aku baru je upload gambar2 di Turkey & Egypt. Kalau korang nak view gambar2 tu, sila ke ruangan 'Gambar-Gambarku'

1 buah komen:

Anonymous Monday, July 28, 2008 at 3:06:00 AM GMT+8  

hi jhaz...really appreciate ur effort to come to muar for our wedding..
will pay back whenever ur turn hehehe but bila?

HAKCIPTA TERPELIHARA © 2004-2011: Aku Sebutir Pasir

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP