aNoTHeR GooDBYe...

>> Friday, March 10, 2006



Last year, tanggal 12 & 15 March 2005 adalah pemergian bebudak PMC UCD & RCSI tajaan JPA batch atas aku which are sebaya dgn aku pulang ke Malaysia for good utk menyambung clinical year dieorg kat Penang Medical College. This year pulak perkara yg sama berlaku kat bebudak PMC batch aku. Bebudak PMC RCSI tajaan JPA dah pun pulang ke Malaysia for good 1 March hari tu. Aku berkesempatan utk gi airport berjumpe dgn dieorg sebelum dieorg berlepas sbb aku tgh cuti time tu.

Bersama Mie (RCSI) kat Dublin Airport
Bersama Mie (RCSI) kat Dublin Airport


Bersama Palie & Yanie (RCSI) kat Dublin Airport
Bersama Palie & Yanie (RCSI) kat Dublin Airport


Bersama Sani & Anas (RCSI) kat Dublin Airport
Bersama Sani & Anas (RCSI) kat Dublin Airport

Bebucak PMC UCD tajaan JPA pulak pulang ke Malaysia for good tanggal 7 March hari tu. Flight dieorg dari Dublin ke London adalah pd pukul 5.50 ptg. Hari tu adelah hari Selase & hari kedua attachment aku kat Mater Hospital. Actually pd ptg tu aku kene mencari patient utk history taking & physical examination sbb aku kene buat presentation on Thursday nanti. Tapi since esok (Rabu) masih ada, aku pun terpakse beritahu groupmates aku yg aku terpakse balik awal hari tu & aku mintak dieorg carikan patient utk aku so that aku boleh interview patient tu esok. Heheh. Rase bersalah pulak aku. Tapi, demi bebudak PMC UCD yg nak balik ni, aku sanggup buat ape saje. Chewah. So, tepat kul 2 ptg, aku terus bergegas ke bus stand yg berdekatan utk ambik bus ke airport. Masuk2 je dlm bus, rupe2nye Zaid pun ade dlm bus tu. Mmg kebetulan gile la. Hahah. Kemut betul Zaid. Naik le teksi. Tapi barang2 die tak banyak sgt. So, kire ok la naik bus. Heh.

Agak kecoh jugak la suasana kat airport tu sbb barang2 budak2 ni kebanyakannye overlimit. So, ramai jugak la yg kene bayar utk extra weight. Heh. Part yg paling2 sedih adalah sewaktu dieorg masuk ke dlm utk security check. Time ni la segala adegan menangis & berpeluk2an berlaku. Huhuhuh. Sedih gile. Aku pun hampir menitiskan air mata sebenarnye. Berat hati nak melepaskan bebudak ni pergi.

Pemergian bebudak batch aku kali ni sebenarnye meninggalkan kesan yg lebih mendalam berbanding pemergian bebudak batch atas aku last year. Walaupun hampir kesemue bebudak batch aku ni muda sethn drp aku, tu bukanlah jurang pemisah. Kawan tetap kawan, tanpa mengira perbezaan umur. Actually, bagi aku, perasaaan org yg ditinggalkan lebih menyedihkan sebenarnye. Suasana di sekeliling same, tapi org yg kite slalu bersame dah takde. Bagi org2 yg meninggalkan pulak, semuenye akan berlainan & dieorg for sure akan berjaye adapt dgn kesemue perubahan tu, same spt sewaktu dieorg mule2 sampai di Dublin dulu. Hmmmm.

So, kat sini aku nak ambik kesempatan utk mengucapkan a few words kat bebudak PMC batch aku. Kpd current housemate (Zaid) & ex-housemates (Ed, Anas, Mustaza, Mie & Manap), halalkan makanan atau ape2 je hak korang yg aku ambik secare sengaje ataupun tak sengaje yek. Maafkan segale salah & silap aku sewaktu kite duduk sebumbung. Kalau aku ade pernah sakitkan hati korang, aku btul2 mintak maaf. Korang dah mcm family aku sendiri. Korang mmg housemates yg best. Kpd UCD Foundation Year mates (Ilyasak, Manap, Fazween, Faradisha, Aleya, Aishah, Sarah, Aik Hwa & Deborah), koranglah antara org yg paling lame aku kenal kat bumi Dublin ni. Thanx for the wonderful 3 1/2 years. I don't know how would I survive without you guys. You guys really coloured my life. Foundation Year mmg best gile. Really miss all the picnics we had that year. Heheh. Kpd UCD group mates (Farid, Aik Hwa, Zaihan, Edmond, Dela & Sabeha), korang mmg group mates yg best dari dissections, biochem practicals, hospital sessions, tutorials sampailah ke workshops. Thanx for being my companions.

Last but not least, kpd bebudak PMC UCD yg lain, korang sememangnye classmates yg best. Lepas ni makin kuranglah populasi Malaysian kat ET ni. Terpakse la aku beralih arah berkawan with all the mat sallehs pulak. Huhuhu. Kpd mereka yg aku jarang atau tak pernah bercakap, aku btul2 mintak maaf. Aku ni kan pemalu sikit. Heheh. Utk bebudak PMC RCSI, aku doakan korang all the best & thanx for being in Dublin. Walaupun aku tak brape kenal korang semue, tapi kewujudan korang tetap memeriahkan lagi kehidupan aku kat Dublin ni. Chewah.

So, ape2 pun, aku doakan semoga korang akan berjaye menyesuaikan diri kat Penang nanti & berjaye graduated as doctors, insyaAllah. Aku tak balik ke Malaysia summer tahun ni. Summer next year (2007) baru aku akan balik bercuti ke Malaysia. So, InsyaAllah aku akan lawat korang kat Penang summer 2007 nanti. Korang pun boleh je dtg rumah aku anytime korang nak. Parit Buntar dgn Penang dekat je. Tak sampai satu jam perjalanan dgn kereta. Bus Butterworth-Parit Buntar pun sejam je perjalanan. So, sile2 la datang ye.

Last buat not least, jgn lupe kat aku yek. Keep in touch slalu. Friendship never ends!!!

Bersama Kak Maz & Nurul sewaktu PMC Farewell Dinner
Bersama Kak Maz & Nurul sewaktu PMC Farewell Dinner


Bersama Ilyasak, Elle, Linie, Maz, Dela & Lina Sewaktu PMC Farewell Dinner
Bersama Ilyasak, Elle, Linie, Maz, Dela & Lina Sewaktu PMC Farewell Dinner


Bersama Foundation Year Mates Sewaktu PMC Farewell Dinner
Bersama Foundation Year Mates Sewaktu PMC Farewell Dinner


Bersama Foundation Year Mates (Kecuali Farid) Sewaktu PMC Farewell Dinner
Bersama Foundation Year Mates (Kecuali Farid) Sewaktu PMC Farewell Dinner


Bersama Zaid kat Dublin Airport
Bersama Zaid kat Dublin Airport


Bersama Ariff & Aleq kat Dublin Airport
Bersama Ariff & Aleq kat Dublin Airport


Bersama Farid & Manap kat Dublin Airport
Bersama Farid & Manap kat Dublin Airport


Bersama Kucop, Zaihan (Chong), Zaid & Elle kat Dublin Airport
Bersama Kucop, Zaihan (Chong), Zaid & Elle kat Dublin Airport

0 buah komen:

HAKCIPTA TERPELIHARA © 2004-2011: Aku Sebutir Pasir

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP