KaMeRa BaRu:- NIKON DSLR D3100

>> Sunday, April 03, 2011



Hmmmm. Dah lama sebenarnya aku menyimpan keinginan nak mempunyai kamera DSLR. Jeles pulak tgk org2 lain sakan bergambar dgn kamera2 DSLR dieorg. Tgh hari tadi, lepas habis kerja, ntah macam mana aku tergerak hati pulak nak keluar jalan2 bandar Taiping. Lepas tu, kebetulan aku lalu depan kedai kamera. Tergerak hati pulak nak tgk kamera2 DSLR yg ada dalam kedai tu. Secara tak sengaja, aku ternampak kamera NIKON DSLR D3100. Nampak mcm gempaq. Kamera DSLR yg aku berkenan cuma kamera CANON atau NIKON saje sbb kedua2 brand tu adalah yg terbaik sekali di dunia. Tapi aku lagi suka NIKON. Tak tau kenapa. So, tanpa berfikir panjang, aku terus je sambar kamera tu. Hehehe. Lagipun, kamera digital SONY aku mmg dah rosak. Taktau mcm mana boleh rosak. So, nak taknak, kena la beli kamera baru kan? Pembelian aku turut disertai bersama aksesori2 lain spt beg kamera, tripod & mcm2 lagi laa. Kira ok la tu. Berpatutan dgn harga. Aku malas la pulak nak sebut harga kamera tu kat sini. Hehe.


NIKON DSLR D3100

Ape2 pun, aku nak ucapkan jutaan terima kasih buat kamera SONY CYBERSHOT DSC S90 aku yg telah banyak berjasa kpd aku sejak tahun 2005. Kamera tu la yg aku gunakan utk bergambar di lebih drp 30 buah negara. Besar jasa dia kan?? Walaupun dah rosak tak boleh dipakai, aku tetap akan simpan kamera tu. Banyak kenangan bersama2 dgnnya. :)


SONY CYBERSHOT DSC-S90

Anyway, aku harap kamera NIKON DSLR D3100 yg aku baru beli ni dapat aku gunakan utk journey2 aku yg seterusnya mengembara di seluruh muka bumi Allah SWT. InsyaAllah kalau takda aral melintang, aku akan ke South Korea awal bulan hadapan. :) Doa2kan semuanya selamat ye. :)


PETA SOUTH KOREA



SILA KLIK BANNER INI UNTUK KE HALAMAN 'JHaZKiTaRo's Travelogue' UNTUK MEMBACA KESEMUA KOLEKSI TRAVELOGUE


13 buah komen:

Hazlin Nazri Sunday, April 3, 2011 at 7:25:00 PM GMT+8  

alhamdulillah tercapai jua hajat.. moga terus berfoto..
nnt boleh post gambar cantik di korea

Norhaidatul Azian Tajul Ariffin Sunday, April 3, 2011 at 8:50:00 PM GMT+8  

Tahniah Jhaz.
Sis selama ini menyimpan angan utk D90 aje so far. Moga impian jadi nyata.

eeeda Sunday, April 3, 2011 at 9:20:00 PM GMT+8  

Tahniah krn berjaya memiliki kamera DSLR tu,.. gambar gempak... kami pun tumpang sekaki menikmati photo yang dirakam... he he he.

azmnor Monday, April 4, 2011 at 11:33:00 AM GMT+8  

Salam Jhaz,

saya pun baru membeli camera yg sama awal tahun ni....so far so ok..
selamat berfotografi..

Adinda Amy Sensei Monday, April 4, 2011 at 4:05:00 PM GMT+8  

tercapai juga hasrat ye...tahniah....


salam kenal

Muhammad Hasan Monday, April 4, 2011 at 5:02:00 PM GMT+8  

Lepas nie, gambar2 kat blog nie makin gempak la, cayalah jhazz

Muhammad Hasan Monday, April 4, 2011 at 5:02:00 PM GMT+8  

Lepas nie, gambar2 kat blog nie makin gempak la, cayalah jhazz

azzad Tuesday, April 5, 2011 at 12:11:00 PM GMT+8  

ada saper2 nak join saya jelajah thailand hujung tahun ni.
hubungi segera

TheFusionTea Wednesday, April 6, 2011 at 9:36:00 AM GMT+8  

Alhamdulillah, ada camera n travel lagi, best la

pencari cinta Thursday, April 21, 2011 at 2:47:00 PM GMT+8  

owh my camera idaman...bila la gamaknya boleh rembat sebijik...

Unknown Tuesday, May 1, 2012 at 1:24:00 PM GMT+8  

wow.. cerita larggh sikit harganya..:D teringin gak nie

Anonymous Monday, March 4, 2013 at 11:55:00 AM GMT+8  

valium no rx valium pregnancy - valium 10 mg orange

HAKCIPTA TERPELIHARA © 2004-2011: Aku Sebutir Pasir

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP